KPSS Eğitim Bilimleri Deneme Sınavı
KPSS Eğitim Bilimleri Deneme Sınavı
KPSS Eğitim Bilimleri Deneme Sınavı adlı sınavı tamamladınız.
Bu sınavda %%TOTAL%% sorudan,
Doğru cevap sayınız: %%SCORE%%
Yanlış cevap sayınız: %%WRONG_ANSWERS%%
Hakkınızdaki düşüncemiz %%RATING%%
Soru 1 |
Hüseyin ve Erkan, üniversite sınavına düzenli bir plan ve programla hazırlanmıştır. Bu plana göre, belli zamanlarda ders çalışmış, haftada bir gün en sevdiği diziyi izlemiş, ayda bir kez de arkadaşlarıyla birlikte futbol oynamaya gitmişlerdir.
Bu durum sosyal öğrenme kuramında yer alan hangi ilke ile en iyi açıklanır?
A | Davranışa dönüştürme |
B | Sembolleştirme kapasitesi |
C | Öz düzenleme |
D | Öz yeterlilik |
E | Öngörü |
Soru 2 |
I. Sayıları seven Alp, neden - sonuç ilişkisi kurmakta da oldukça başarılıdır.
II. Selin, grafikleri iyi yorumlayan ve yön bulma duygulan gelişmiş bir bireydir.
Gardner’ın çoklu zekâ kuramı düşünüldüğünde verilenlerle İlgili aşağıdakilerden hangisi söylenebilir?
A | I Mantıksal II Uzamsal |
B | I Sosyal II Ritmik |
C | I Kinestetik II Uzamsal |
D | I Sözel II Doğacı |
E | I Uzamsal II Mantıksal |
Soru 3 |
Performans testleri ile ilgili aşağıda verilenlerden hangisi doğrudur?
A | Bilişsel ve duyuşsal alanın değerlendirilmesinde daha çok etkilidir. |
B | Öğrenciler arası rekabeti güçlendirir. |
C | En güzel ürünü yapan öğrencinin performansına yetişebilmek esas alınır. |
D | Sadece ürünün kalitesine bakarak öğrenci hakkında öğretmen bir karar verir. |
E | Öğrencinin kendi gelişimini izlemesini ve değerlendirme sürecine katılmasını sağlar. |
Soru 4 |
Gösterip - yaptırma yönteminin kullanımı ile ilgili olarak aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
A | Öğretmen bir işin nasıl yapılacağını öğrencilerine gösterir ve açıklar. |
B | Psikomotor becerilerin öğretiminde etkili yöntemdir. |
C | Tümevarım yöntemi kullanılır. |
D | Öğretmen ve öğrenciyi temel alan yöntemdir. |
E | Öğrenciler bireysel hedef belirler. |
Soru 5 |
“Erkek arkadaşım beni hiç anlamıyor. Sürekli yalnız oluyorum." diyen bir öğrenciye öğretmenin hangi dönütü empatik yaklaşıma uygundur?
A | Sadece sana karşı mı böyle davranıyor? |
B | Bunu, ona sordun mu? |
C | Erkek arkadaşının sana daha yakın olmasını istiyorsun. |
D | Erkek arkadaşın seni neden yalnız bırakıyor olabilir? |
E | Üzülmekte haklısın. |
Soru 6 |
Okulda, eğitsel çabaları engelleyen her türlü davranış, istenmeyen davranış olarak kabul edilir.
Buna göre, aşağıdakilerden hangisi sınıfta sıklıkla gözlenen istenmeyen öğrenci davranışları arasında gösterilemez?
A | Derse hazırlıksız gelme |
B | Sınıfta uygun olmayan yerde ve zamanda konuşmak |
C | Ders dışı bir etkinlikle uğraşmama |
D | Arkadaşlarına, kendisine ve eşyalarına zarar verme |
E | Derse devam etmeme ya da derslere geç gelme |
Soru 7 |
• Kavram yanılgılarını giderir.
• Öğretmen, öğrencilerin konu hakkında kavram yanılgılarını belirler.
• Kavram yanılgılarını gidermek İçin bilimsel metinler verilir.
• Öğrenci kavramın doğrusunu öğrenip yanılgıları giderir.
Kavram öğretimi teknikleri düşünüldüğünde, yukarıda özellikleri verilen kavram öğretimi tekniği aşağıdakilerden hangisidir?
A | Kavram haritası |
B | Kavramsal değişim metinleri |
C | Öğrenme halkası |
D | Vee diyagramı |
E | Balık kılçığı |
Soru 8 |
Aslı girdiği sınavda pencere kenarında oturduğu için ışıktan ve sıcaktan çok etkilenmiştir.
Yukarıda verilen bilgiye göre Aslı’nın sınav sonucuna hangi tür hata karışmıştır?
A | Tesadüfi hata |
B | Standart hata |
C | Sistematik hata |
D | Yordama hatası |
E | Sabit hata |
Soru 9 |
Aileler, öğretmenlerin kendi çocuklarıyla yeterince ilgilenmediği için çocuklarının başarısız olduğunu düşünürken öğretmenler ise başarısız çocukların öğrenme güçlüğü olduğunu düşünmektedir.
Aileler ve öğretmenler arasında bu düşünce farkını gidermek ya da ortak bir anlayış oluşturabilmek için aşağıdaki rehberlik hizmetlerinden hangisini kullanmak gerekir?
A | Oryantasyon |
B | Grup rehberliği |
C | Konsültasyon (Müşavirlik) |
D | İzleme |
E | Yöneltme |
Soru 10 |
44. - 46. soruları aşağıdaki tabloya göre cevaplayınız.
B seçeneği maddenin doğru cevabıdır.
8. maddenin doğru cevaba anlamca en yakın seçeneği kaç Öğrenci tarafından işaretlenmiştir?
A | 2 |
B | 19 |
C | 20 |
D | 16 |
E | 22 |
Soru 11 |
Aşağıdakilerden hangisi fiziksel gelişim ile ilgili doğru bir bilgi değildir?
A | Doğrudan üremeyle ilgili olmayan değişimler ikincil cinsiyet özelliklerindendir. |
B | Hızlı bedensel büyüme yeme bozukluklarına sebep olabilir. |
C | Kızlarda ince motor kas gelişimi daha hızlı gelişir. |
D | Doğum öncesi dönemden son çocukluk döneminin sonuna kadar, kızlarda boy ve kilo artışı, erkeklere göre daha ileri düzeydedir. |
E | Üremeyle ilgili gelişim birincil cinsiyet özelliklerindendir. |
Soru 12 |
Öğrencilerinde çevre bilincini geliştirmek isteyen Ali Bey öğrencilerini dört gruba ayırmıştır. Grupların, sırasıyla önceden belirlenen yerlerde farklı etkinlikler gerçekleştirmesini sağlayan Ali Bey grupların tüm masalarda çalışmalarını sağlamıştır. Süreç sonunda tüm grupların ortak olarak oluşturduğu ürünlerin incelenip, değerlendirilmesini sağlayan Ali Bey süreci sonlandırmıştır.
Yukarıdaki paragraftan hareketle Ali Öğretmenin kullanmış olduğu öğretim tekniği aşağıdakilerden hangisidir?
A | İstasyon |
B | Görüş geliştirme |
C | Proje |
D | Kartopu |
E | Beyin fırtınası |
Soru 13 |
Sınıf yönetiminin temel amacı, “Öğretim ve öğrenmenin gerçekleştirileceği uygun bir ortam oluşturmak ve istenilen belli hedefleri gerçekleştirmektir.”
Buna göre;
I. zamanın etkili bir biçimde kullanılmasını sağlamak,
II. sınıf kurallarını belirleyip öğrencilere benimsetmek ve uygulatmak,
III. sınıfta etkili bir iletişim ortamı oluşturma,
IV. sınıfta yaşamın kolaylaştırılmasına yönelik öğrenci-öğrenci, öğrenci-öğretmen ilişkilerini düzenlemek
özelliklerinden hangileri sınıf yönetiminin amaçları arasında gösterilebilir?
A | I. II, III ve IV |
B | I,II ve III |
C | II, III ve IV |
D | I ve II |
E | II ve III |
Soru 14 |
Yapısal öğelerin kullanım ilkeleri alan, çizgi, şekil - form, doku ve renklerden oluşur.
Buna göre, aşağıdakilerden hangisi alanın özellikleri arasında gösterilemez?
A | Kullanılan alan dışında kalan yerlere materyaldeki boşluk denir. |
B | Yazı tahtasının sol üst köşesi algılanma üzerinde en fazla etkiye sahiptir. |
C | Alan, öğretim materyaline genel olarak bakıldığında görülen doluluk veya boşluktur. |
D | Kullanılan alan, belirlenmiş bir çerçeve içerisindeki görsel öğelerin üzerine yerleştirildiği yerdir. |
E | Yazı tahtasının sağ üst köşesi algılanma üzerinde en az etkiye sahiptir. |
Soru 15 |
Elektrik çarpmasın diye prizi eldiven takarak kontrol eden kişinin yaşadığı durum, öğrenme psikolojisi açısından hangi kavramla açıklanabilir?
A | Karşıt pekiştirme |
B | Karşıt tepki geliştirme |
C | Kaçınma |
D | Kaçma |
E | Duygusal soyutlanma |
Soru 16 |
44. - 46. soruları aşağıdaki tabloya göre cevaplayınız.
B seçeneği maddenin doğru cevabıdır.
8. maddenin iyi işleyen çeldiricisi kaç öğrenci tarafından işaretlenmiştir?
A | 20 |
B | 16 |
C | 19 |
D | 2 |
E | 22 |
Soru 17 |
• Konusunda uzman ve deneyimli kişiler vardır.
• 6 ve 8 kişilik gruplardan oluşur.
• Bir başkan önderliğinde, problem çözmek için birlikte anlaşılır.
• Zümre çalışmaları yer alır.
Yukarıdaki bilgilerden hareketle özellikleri verilen teknik aşağıdakilerden hangisidir?
A | Görüş geliştirme |
B | Açıkoturum |
C | VVorkshop |
D | Panel |
E | Münazara |
Soru 18 |
Bir insan tek bir yönüyle ele alınamaz. Bir insanı tam olarak anlayabilmek için o insanı tüm yönleriyle ele aimak gerekir. Kişinin hem doğal çevresi hem de psikolojik yani davranışsal çevresi göz önünde bulundurulmalıdır.
Bu görüş aşağıda verilen kuramlardan hangisiyle en iyi örtüşmektedir?
A | Kurt Levvİn * Alan kuramı |
B | Noam Chomsky - Psikolinguistik kuram |
C | Albert Bandura - Sosyal öğrenme kuramı |
D | Abraham Maslovv - Hümanistik kuram |
E | Urie Bronfenbrenner - Ekolojik kuram |
Soru 19 |
Ali Rıza Öğretmen, 6. sınıfların sosyal bilgiler dersinde bütün çabalarına rağmen ancak öğrencilerin yarısı ile dersini işleyebilmektedir. Sınıfın diğer yarısı ise konuyu anlayamamakta ve soruları çözememektedir. Ali Rza Öğretmen öğrencilerin ön bilgilerinin eksik olduğunu düşünmekte, bunları tamamlamaya çalışıp ünite öğretiminin bu şekilde gerçekleşmesi gerektiğini düşünmektedir.
Bu durumda, Ali Rıza Öğretmen’e önerilebilecek en uygun öğretim modeli aşağıdakilerden hangisidir?
A | Tam öğrenme |
B | Çoklu zekâ |
C | Yapılandırmacılık |
D | Kuantum öğrenme |
E | İşbirlikli öğrenme |
Soru 20 |
Aşağıdaki örneklerin hangisinde derecelendirme ölçekleri kullanılırken oluşan mantık hatasına örnek verilemez?
A | Batılı bireylerin modem uygarlığa sahip olduğunun düşünülmesi |
B | Kız öğrencilere yüksek notlar verilmesi |
C | Derslerinde yüksek not alan öğrencilerin zeki olarak nitelendirilmesi |
D | Çok çalışanın hep başarılı olacağının nitelendirmesi |
E | Zengin olanların şımarık olarak nitelendirilmesi |
Soru 21 |
Bebeğin ayak tabanı, topuktan parmağa doğru hat şeklinde çizildiğinde ayağı içe kıvrılır ve parmakları yukarı kalkar. 6 ay veya 2 yıl arasında bu refleks kaybolur, sonradan parmaklar içe kıvrılmaya başlar.
Yukarıda özellikleri verilen refleks aşağıdakilerden hangisidir?
A | Babİnski |
B | Emme |
C | Rooting |
D | Tonik boyun |
E | Moro |
Soru 22 |
Öğrencilerine “sorumluluk, disiplin, bağımsızlık, tutarlılık, sevgi, değer ve iletişim” kavramlarını öğretmek isteyen Yılmaz Öğretmen, bu kavramların İlk harflerini kullanarak şöyle bir cümle kurar: “Sessizce Dolaşmaktansa Bağırarak Türkü Söylemek Daha İyidir." Yılmaz Öğretmen bu yöntem İle öğrencilerinin kavramları daha iyi kodlamasını sağlar.
Yılmaz Öğretmen, öğrencilerine kavramları öğretirken aşağıdaki bilişsel süreçlerden hangisini kullanmıştır?
A | Baş harf stratejisi |
B | Zincirleme |
C | Askı sözcük |
D | Kafiye oluşturma |
E | Anahtar sözcük |
Soru 23 |
Sınıf yönetiminde, sınıf ortamının fiziksel düzenine ilişkin faktörler görsel, işitsel, ısınma faktörleri, mekânsal ve kişisel alan faktörleri olmak üzere sınıflandırılabilir. Fiziksel düzenlemeler öğrencinin rahat etmesini sağlamak, okul ve sınıfın çekiciliğini artırarak öğrencinin okula isteyerek gelmesini gerçekleştirmek, öğrenmeyi kolaylaştırmak amaçlan için yapılır.
Yukarıdaki bilgilerden hareketle öğrenci - öğrenci etkileşiminin en fazla olduğu oturma düzeni aşağıdakilerden hangisidir?
A | Bireysel |
B | Sıralı düzen |
C | U düzeni |
D | Küme düzeni |
E | Çember |
Soru 24 |
Ortaokul 1. sınıf sosyal bilgiler öğretmeni Halil Bey öğrencilerinden II. Dünya Savaşı’mn çıkma sebepleri hakkında tartışmalarını istemiştir. Tartışma sonucunda da öğrenciler savaşın ekonomik nedenlerden dolayı çıktığını belirlemiş ve ortak sonucu tahtaya yazmışlardır.
Verilen bilgilerden hareketle, Halil Öğretmen öğrencilerine hangi düşünme becerisini kazandırmayı amaçlamıştır?
A | Yakınsak |
B | Tümdengelimsel |
C | Tümevarım |
D | Iraksak |
E | Analoji |
Soru 25 |
E. Dale’nin yaşantı konisi düşünüldüğünde aşağıdakilerden hangisinin kullanılması en etkili öğrenmeyi oluşturur?
A | Resimler |
B | TV programı |
C | Haritalar |
D | Model ve numuneler |
E | Kitaplar |
Soru 26 |
I. Öğrenci merkezlidir.
II. Sınıf kuralları yumuşaktır ve esnektir.
III. Kuralları öğretmen belirler, öğrenci uygular.
IV. Bireysel farklılıklar dikkate alınır.
V. Her öğrenci bir bireydir ve kendine özgüdür.
Verilen bilgilerden hangileri sınıf yönetiminin özellikleri arasında yer almaz?
A | III |
B | IV |
C | I |
D | V |
E | II |
Soru 27 |
Bioom’un tam öğrenme modeli düşünüldüğünde her ünitenin ardından kullanılan ve öğrencilerin eksiklerini belirlemeyi amaç edinen test türü aşağıdakilerden hangisidir?
A | Düzey belirleme |
B | Keşfetme |
C | Açıklama |
D | İzleme |
E | Değiştirme |
Soru 28 |
Oğlunu evlendiren 50 yaşındaki Şeyda Hanım, gelininden pek hoşlanmamaktadır ve gelininin, oğlunu elinden aldığını düşünerek bazı garip tavırlar içine girmiştir. Öncelikle evindeki mobilyaları baştan aşağı yenileyen Şeyda Hanım, gelininin giydiği kıyafetlerin aynısını giyerek, saçına gelininin kullandığı gibi tokalar takarak dolaşmaktadır.
Şeyda Hanım aşağıdaki savunma mekanizmalarından hangisini kullanmaktadır?
A | Gerileme |
B | Duygusal izolasyon |
C | Saplantı |
D | Yansıtma |
E | Karşıt tepki geliştirme |
Soru 29 |
TCKTDKTOBBTSK harflerini bu şekliyle akılda tutmak belleğin kapasitesini aşmasına neden olur. Bunun yerine TCK, TDK, TOBB, TSK şeklinde gruplama yapıldığında, belleği daha etkili kullanmak mümkündür.
Parçada geçen bilişsel süreç hangi bellek türüyle ilgilidir?
A | İşlemsel |
B | Anlamsal |
C | Duyusal kayıt |
D | İşleyen |
E | Epizodik |
Soru 30 |
Hatice Öğretmen, öğrencilerine bir konuyu öğreteceği sırada bilgisayar yazılımları ile adım adım öğretmekte, öğrencilerine anında dönüt ve düzeltme yaparak bilgiyi küçük birimler hâlinde işlemektedir.
Buna göre, Hatice Öğretmen’in kullanmış olduğu öğrenme - öğretme kuramı aşağıdakilerden hangisidir?
A | Tam öğrenme |
B | Temel öğretim modeli |
C | Programlı öğretim |
D | Okulda öğrenme |
E | İşbirlikli öğrenme modeli |
Soru 31 |
Üniversite sınavına hazırlanan Can, coğrafya konu anlatımı kitabına çalışırken önemli gördüğü yerleri renkli kâğıtlara yazmış ve odasının her tarafına asmıştır. Bu sayede coğrafya derslerinde daha başarılı olduğunu gören Can, uygulamış olduğu bu yöntemi diğer derslerinde de kullanmıştır.
Bu bilgilere göre, öğrenme stratejileri düşünüldüğünde Çan’ın yararlandığı öğretim stratejisi aşağıdakilerden hangisidir?
A | Tekrar |
B | Yürütücü biliş |
C | Buluş |
D | Dikkat |
E | Sunuş |
Soru 32 |
Aşağıdakilerden hangisi "Esasici” eğitim felsefesinin özellikleri arasında gösterilemez?
A | “Bilgi sonradan kazanılır." anlayışını benimsemişlerdir. |
B | ''Her toplumun kültürü ve değeri farklıdır.” anlayışı vardır. |
C | Davranışçılığı temele almışlardır. |
D | Öğretmen merkezde ve otoritedir. |
E | Soylular ve Aristokratlara ders vermeyi amaçlamışlardır. |
Soru 33 |
Aşağıdakilerden hangisi sözlü yoklamayı yazılı yoklamalardan ayıran bir özelliktir?
A | Kapsam geçerliği düşüktür. |
B | Her öğrenciye farklı soru sorulabilir. |
C | Üst düzey davranışlar yoklanabilir. |
D | Şans başarısı yoktur. |
E | Puanlaması sübjektiftir. |
Soru 34 |
Veli Öğretmen ilkokul 4. sınıf İngilizce dersinde öğrencilerinin kendilerini güvende hissetmelerine, derslere katılımcı olmalarını, kendilerini yönetebilecek öz denetime sahip olmalarını ve arkadaş gruplarına ait olmalarını istemektedir.
Buna göre, Veli Öğretmenin öğrenme ortamlarını düzenlerken hangi öğrenme yaklaşımını dikkate alması beklenir?
A | Programlı öğretim |
B | Aktif öğrenme |
C | Yaşam boyu öğrenme |
D | Kuantum öğrenme |
E | Basamaklı öğrenme |
Soru 35 |
Aşağıdakilerden hangisi örnek olay yönteminin özellikleri arasında gösterilemez?
A | Problem çözme becerisini geliştirir. |
B | Bloom taksonomisine göre “Bilme” basamağındaki davranışları yansıtır. |
C | Öğrenciler aktiftir. |
D | Günlük yaşamdaki olaylar ele alınır. |
E | Sosyalleşme ve empati becerilerini geliştirir. |
Soru 36 |
Sanat tarihi dersi öğretmeni Serkan Bey öğrencilerinin korsan kitap konusunda bilinçlenmelerini istemektedir. Bu amacına ulaşabilmek için öğrencilerden konuyla ilgili araştırmalar yapmalarını ve oluşturdukları ürünleri sunmalarını istemiştir. Öğrencilerin grup oluştururken zorlandıklarını görünce isterlerse bireysel, isterlerse grup oluşturarak çalışabileceklerini söylemiştir.
Yukarıdaki paragraftan hareketle, Serkan Bey’in temele aldığı öğretim modeli aşağıdakilerden hangisidir?
A | Aktif öğrenme |
B | Kuantum öğrenme |
C | Proje tabanlı öğrenme |
D | Tam Öğrenme |
E | Çoklu zekâ |
Soru 37 |
Alışverişe çıkacak oian Gözde Hanım’ın listesinde çay, meyve, temizlik maddeleri, kalem, diş macunu ve sigara bulunmaktadır. Gözde Hanım, bu malzemeleri evinin planı İçine görsel imgeler yaratarak yerleştirir. Örneğin; çayı ve meyveyi mutfak ite; kalem ve sigarayı çalışma odası ile; temizlik maddeleri ve diş macununu ise banyo ile ilişkilendirir. Böylece alışveriş sırasında zihinsel olarak evi dolaşarak alacaklarını kolaylıkla hatırlar.
Gözde Hanım’ın kullandığı bilişsel süreç aşağıdakilerden hangisidir?
A | Yerleşim |
B | Eklemleme |
C | Anahtar sözcük |
D | Zincirleme |
E | Askı sözcük |
Soru 38 |
44. - 46. soruları aşağıdaki tabloya göre cevaplayınız.
B seçeneği maddenin doğru cevabıdır.
8. maddenin hangi seçeneği değiştirilip düzeltilmezse şans başarısı artar?
A | B |
B | D |
C | C |
D | E |
E | A |
Soru 39 |
Eşit oranlı ve eşit aralıklı ölçeklere ilişkin verilen bilgilerden hangisi yanlıştır?
A | Aralıklı ölçek sonuçlan üzerinde oranlama yapılamaz, oranlıda yapılır. |
B | Oranlı ölçek aralıklı ölçekten daha gelişmiştir. |
C | Aralıklıda ölçümler negatif değer alabilir oranlıda alamaz. |
D | Aralıklı ölçekte tanımlanmış birim varken oranlıda doğal birim vardır. |
E | Aralıklıda keyfi sıfır noktası varken oranlıda mutlak sıfır vardır. |
Soru 40 |
Okuldaki oryantasyon programı için aşağıdakilerden hangisi doğrudur?
A | Birincil amacı akademik başarıyı artırmak değil uyumu sağlamaktır. |
B | Tüm öğrencilere ulaşmak gerekmez. |
C | Okulda sürekli bir faaliyet olarak uygulanması gerekmez. |
D | Uygulama sadece sınıf rehber öğretmenlerini kapsar. |
E | Velileri kapsamamalıdır. |
Soru 41 |
Çocuklar bu dönemde tek sözcük kullanarak bütün bir cümleyi anlatmaya çalışırlar. Bu dönem aynı zamanda dil kazanımı için kritik dönemlerden biridir. Bu dönemde çocukla bol bol konuşmak ve iletişim kurmak gerekir.
Yukarıda özellikleri verilen dil gelişim evresi aşağıdakilerden hangisidir?
A | Telegrafik |
B | Babıldama |
C | Morgem |
D | Cıvıldama |
E | Heceleme |
Soru 42 |
Dokuzuncu sınıf öğrencisi Haşan, kendi günlüğüne “Hiç kimse beni anlamıyor. Arkadaşlarım, ailem, öğretmenlerim... Kimse ne hissettiğimi tam olarak bilmiyor." yazmıştır.
Hasan’ın günlüğüne yazdığı bu duygu ve düşünceler aşağıdaki kavramlardan hangisine örnektir?
A | Öğrenilmiş çaresizlik |
B | Kendini gerçekleştiren kehanet |
C | Hayalî seyirci |
D | Ergen egosantrizmi |
E | Kişisel efsane |
Soru 43 |
Annesi 3 yaşındaki İnci’nin her zaman giydiği ayakkabılarının içine, daha sıcak tutması için kılıf koymuş ve ayakkabıların kenarlarını kıvırmıştır. Ayakkabıların görünümünün kısmen değişmesi üzerine İnci, “Aa! Bu ayakkabılarım çok güzel. Diğerleri nerede anne?" diye sormuştur.
Bu küçük değişiklikten sonra İnci’nin aynı ayakkabıyı yeni bir çizme zannetmesi ve diğer çizmenin nerede olduğunu sorması Plaget’ye göre aşağıdakilerden hangisiyle açıklanır?
A | Omnipotent düşünme |
B | Yapaycılık |
C | Odaktan uzaklaşamama |
D | Toplumsal aktarım |
E | Nesne sürekliliği |
Soru 44 |
İlkokul 3. sınıf öğrencisi Ayşe, matematik dersinde öğrendiği toplama ve çıkarma işlemini, günlük yaşamında kullanmış ve yapmış olduğu alışverişlerde verdiği paranın üstünü eksiksiz almayı başarabilmiştir.
Bu bilgilere göre, Ayşe’nin okulda öğrendiği bilgiyi, günlük yaşamında kullanması aşağıdaki üst düzey düşünme becerilerinden hangisiyle açıklanabilir?
A | Yaratıcı düşünme |
B | Eleştirel düşünme |
C | Yansıtıcı düşünme |
D | Yaşamsal düşünme |
E | Analitik düşünme |
Soru 45 |
- Her öğrencinin öğrenebileceğini savunur.
- Bir ünite öğrenilmeden diğerine asla geçilmez.
- Öğretmen öğrencilerin zekâsını, kişiliğini,genel ve özel yetenekierini değiştiremez.
Yukarıda özellikleri verilen öğretim modeli aşağıdakilerden hangisidir?
A | İşbirlikli öğrenme |
B | Yapılandırmacılık |
C | Programlı öğretim |
D | Tam öğrenme |
E | Uzaktan eğitim |
Soru 46 |
40. - 42. soruları aşağıdaki tabloya göre cevaplayınız.
Bir dersteki başarıyı ölçmek için geliştirilmiş beş testle ilgili olarak tablodaki bilgiler elde edilmiştir.
Diğerlerinden daha kolay olduğu hâlde kabul edilebilir düzeyde geçerli ve güvenilir olan test hangisidir?
A | III |
B | II |
C | I |
D | V |
E | IV |
Soru 47 |
Evine kitaplık alan bir kişi, kitaplığı kurmayı farklı şekillerde öğrenebilir.
Aşağıdaki davranışlardan hangisi, bireyin kitaplığı kurarken deneme - yanılma yoluyla öğrendiğinin göstergesidir?
A | Reklamlarda gördüğü kişilerin yaptıklarını uygulamaya çalışması |
B | Farklı parçalan rastgele bir araya getirerek kitaplığı kurması |
C | Kullanma kılavuzuna bakarak kitaplığı kurmaya çalışması |
D | Kitaplığı kuran kişiyi izlemesi ve onun yaptıklarının aynısını kendi davranışlarına da yansıtması |
E | Mağaza görevlisinin söylediklerini hatırlayıp onları uygulamaya çalışması |
Soru 48 |
Edebiyat dersinde, divan edebiyatı şairlerinden Nesimi’yi anlatan Nilüfer Öğretmen,
“Gel gel berû ki savm u salâtın kazası var
Sensiz geçen zamân-ı hayatın kazası yok" beytinin açıklamasını,
“Ey Sevgili! Gel, gel beri ki oruç ve namazın kazası vardır; ama sensiz geçen ömrün kazası olmaz."
şeklinde verdiğinde, öğrencilerin daha etkili bir öğrenme ortaya koyduğunu fark eder.
Bu durum öğrenmeyi etkileyen hangi faktör ile açıklanabilir?
A | Telaffuz edilebilirlik |
B | Anlamsal çağrışım |
C | Aralıklı öğrenme |
D | Kavramsal gruplandırma |
E | Algısal ayırt edilebilirlik |
Soru 49 |
Ortaokul 2. sınıf öğrencisi Özkan, matematik dersi ile ilgili şu cümleleri kurmuştur "Matematik dersini çok seviyorum. Bu derste kendimi öğretmenmişim gibi hissediyorum, arkadaşlarımla rahatlıkla iletişim kurabiliyorum ve birbirimizin öğrenmelerine yardım ediyoruz. Bu sayede sosyal ilişkilerimiz gelişirken ezber yapmamıza da gerek kalmıyor."
Yukarıdaki paragraftan hareketle, matematik dersinde hangi eğitim felsefesinin temele alındığı söylenebilir?
A | Pragmatizm |
B | Yeniden kurmacılık |
C | İleriemeciiik |
D | Daimîcilik |
E | Esasicilik |
Soru 50 |
Bir puan dizisine yeni bir puan eklendiğinde aşağıdakilerden hangisi kesinlikle değişir?
A | Yığılmalı frekans |
B | Mod |
C | Aritmetik ortalama |
D | Medyan |
E | Ranj |
Soru 51 |
Bir çocuk banyoda duran deodorantı alarak annesinin yanına gider ve annesine onun ne olduğunu sorar. Annesi, onun koltuk altına sıkılan bir ürün olduğunu söyler. Çocuk deodorantı alır ve salondaki tüm koltukların altına sıkar.
Bu durum aşağıdakilerden hangisiyle en iyi açıklanır?
A | Dönüşümsel düşünme |
B | Odaktan uzaklaşamama |
C | Dolaylı gerçeği kavrayamama |
D | Ertelenmiş taklit |
E | Özelden özele akıl yürütme |
Soru 52 |
Aşağıdakilerden hangisi ergenlik döneminde görülen sorunlardan biri değildir?
A | Blumia nervoza |
B | Bağımlılıklar |
C | Aileyle çatışma |
D | Anorexia nervoza |
E | Jinekomasti |
Soru 53 |
• Öğrenme 2* 6 kişilik ya da 4 * 6 küçük takımlar İçerisinde gerçekleşir.
• Öğrenci başarısı bireysel olarak değerlendirilir.
• Öğrenci grupları heterojendir.
• öğretmenin rolü rehberliktir.
• Öğrenci gruplarının oluşturulmasını sadece öğretmen yapar.
Yukarıdaki özellikleri verilen öğretim yaklaşımı aşağıdakilerden hangisidir?
A | Tam öğrenme |
B | Buluş yoluyla öğretim |
C | İşbirlikli öğrenme |
D | Araştırma - inceleme |
E | Yapılandırmacı öğretim |
Soru 54 |
40. - 42. soruları aşağıdaki tabloya göre cevaplayınız.
Bir dersteki başarıyı ölçmek için geliştirilmiş beş testle ilgili olarak tablodaki bilgiler elde edilmiştir.
Öğrenciler arasından bu dersteki başarısı yüksek olanları seçmek isteyen öğretmenin hangi testi kullanması en uygun olur?
A | III |
B | V |
C | II |
D | I |
E | IV |
Soru 55 |
Bir ana sınıfı öğretmeni, renkli küçük legolarla oynayan Nida’yt izlerken, onun hep aynı şekil ve büyüklükte olan (egoları üst üste koyduğunu fark eder. Öğretmen eline farklı büyüklükte bir lego alarak çocuğa uzatır ve “Bunu nereye koyabilirsin acaba?” der.
Buna göre, öğretmenin tutumu aşağıdakilerden hangisine örnektir?
A | Özel konuşma |
B | Öz yeterlilik |
C | Sembolik oyun |
D | Sezgisel düşünme |
E | Yapı iskelesi |
Soru 56 |
Bireyi tanıma tekniklerinden, kendini anlatmaya dayalı tekniklerden birini kullanmak isteyen okul rehber öğretmeni Hasan bu teknik ile ayna benliği ortaya çıkarmak istemektedir.
Aşağıdakilerden hangisi ayna benliği ortaya çıkaran bireyi tanıma tekniğidir?
A | Sosyal uzaklık ölçeği |
B | Kimdir bu? |
C | Bibliyoterapi |
D | Kime göre ben neyim? |
E | Sosyal atom ölçeği |
Soru 57 |
Mert Bey, öğretmen arkadaşları ile yaptığı bir konuşmada “Uzun bir süre tiyatro ya da resim sergilerinden uzak kaldığımda kendimi huzursuz hissediyorum. Ne olursa olsun gitmek için bir fırsatını bulup giderim." şeklinde ifade kullanmıştır.
Bu durum dikkate alındığında Mert Bey’in Maslow’un İhtiyaçlar Hiyerarşisi’ne göre hangi İhtiyacın önemini vurguladığı savunulabilir?
A | Bilme tanıma |
B | Fizyolojik |
C | Sevgi |
D | Saygınlık |
E | Estetik |
Soru 58 |
Kâzım Öğretmen, önemli gün ve haftalardan olan 19 Mayıs’ın pazar gününe denk geldiğini görmüş ve öğrencilerine; "Pazar günü hep birlikte bayramımızı kutlayacağız.” demiştir.
Buna göre, 19 Mayıs kutlamalarının ileri bir tarihe ertelenmemesi aşağıdakilerden hangisiyle açıklanabilir?
A | İşlevsel olma |
B | Değişmez ve genel olma |
C | Esnek olma |
D | Uygulanabilir olma |
E | Çerçeve olma |
Soru 59 |
19 Mayıs tarihinde doğan Ali’nin 19 Mayıs gösterilerinde patlatılan havai fişekleri gördüğünde, herkesin kendisinin doğum gününü kutlamak için havai fişekleri patlattığını söylemesi aşağıdaki bilişsel süreçlerden hangisiyle en iyi açıklanır?
A | Odaktan uzaklaşamama |
B | Hayalî arkadaş |
C | Benmerkezcilik |
D | Toplumsallaşmış dil |
E | İçsel konuşma |
Soru 60 |
Hasan Öğretmen öğrencilerinin herhangi bir olaya müdahale ederken her zaman doğru karar veremediklerini gözlemlemiştir. Bu düşünce çerçevesinde Hasan Öğretmen öğrencilerine bir olay hakkında çok yönlü düşünerek karar vermeleri gerektiğini belirtmiştir.
Verilen bilgilerden hareketle Hasan Öğretmenin aşağıdaki öğretim, yöntem veya tekniklerinden hangisini kullanması beklenir?
A | Rol oynama |
B | Altı şapkalı düşünme |
C | Drama |
D | Beyin fırtınası |
E | Örnek olay |
Soru 61 |
Ahmet Öğretmen, öğrencileri Mahmut ve Eda için aşağıdaki yorumları yapmıştır.
Eda: Öğrenme sürecinde girişimciliğini kullanan, bilgiyi araştıran, grup çalışmalarına katılan öğrenmeye İstekli olan katılımcı bir öğrencidir.
Mahmut: Olayların ve düşüncelerin mantıklı analizini yapan, zihinsel becerilerini kullanmayı tercih eden bîr öğrencidir.
Kolb’un yaşantı temelli öğrenme yaklaşımına göre Eda ve Mahmut’un öğrenme biçimleri aşağıdakilerden hangisinde doğru olarak verilmiştir?
A | Eda: Yansıtıcı Mahmut: Somut |
B | Eda: Somut Mahmut: Yansıtıcı |
C | Eda: Aktif Mahmut: Yansıtıcı |
D | Eda: Aktif Mahmut: Soyut |
E | Eda: Somut Mahmut: Aktif |
Soru 62 |
I. Kalıcı ve anlamlı öğrenmeyi sağlar.
II. Öğrencinin aktif katılımını sağlar.
III. Soyut bilgilerin somut hâle gelmesini sağlar.
IV. Karmaşık fikirlerin basite indirgenmesini sağlar.
Yukarıda verilen bilgilerden hangileri araç gereçlerin faydaları arasında gösterilebilir?
A | I,II ve III |
B | I, II, III ve IV |
C | I ve II |
D | I ve III |
E | I ve IV |
Soru 63 |
Piaget, bilişsel gelişim kuramında, yaşantı ve uyarıcı zenginliğinin bilişsel gelişimi desteklediğini vurgulamıştır.
Buna göre, aşağıdakilerden hangisi çocuğun bilişsel gelişimine doğrudan bir katkı sağlamaz?
A | Çocuğa eğitici televizyon programları izletilmesi |
B | Çocuğa öz bakım becerilerinin kazandırılması |
C | Çocuklara farklı oyuncaklar verilmesi |
D | Çocuğa farklı türlerde kitapların okunması |
E | Çocuğa farklı türlerde hayvanların resimlerle tanıtılması |
Soru 64 |
Maslow’un İhtiyaç Kuramı’na göre aşağıdakilerden hangisi doğrudur?
A | Gelişim özellikleri dikkate alınarak oluşturulmuştur. |
B | Sevgi, ilgi görme hayatta kalma ihtiyacıdır. |
C | Farklı türden canlılarda da bu ihtiyaçların hepsi bulunmaktadır. |
D | Terk edilen bebeklerin en temel İhtiyacı sadece fizyolojik ihtiyaçlarıdır. |
E | Cinsellik, güvenlik ihtiyacı olarak nitelendirilir. |
Soru 65 |
Aşağıda verilen hizmetlerden hangisi refere hizmeti kapsamında değerlendirilebilir?
A | Okul müdürünün özel eğitime muhtaç olan öğrencilerle RAM arasındaki ilişkiyi kurmak için yapacağı çalışmalar |
B | Üniversiteyi kazanan Öğrencilerle görüşmeler yapılarak problemleri görmeye çalışmak |
C | Eğitim öğretim yılına ait uygulanmış olan okul rehberlik programını daha geliştirmek isteyen rehber öğretmenin yapmış olduğu çalışmalar |
D | Okula tayin nedeniyle gelen öğrencilere etkinlik planlaması |
E | Sınıf öğretmeninin, sınıf içindeki akran zorbalığını engellemek için çalışma yapması |
Soru 66 |
40. - 42. soruları aşağıdaki tabloya göre cevaplayınız.
Bir dersteki başarıyı ölçmek için geliştirilmiş beş testle ilgili olarak tablodaki bilgiler elde edilmiştir.
Öğrenciler arasından oldukça üst düzey yeterliğe sahip olanları seçmek isteyen öğretmenin hangi testi kullanması en uygun olur?
A | IV |
B | III |
C | II |
D | I |
E | V |
Soru 67 |
I. Konunun amacına uygun olma
II. Öğrenci düzeyine uygunluk
III. Gerçek yaşamla ilgili olma
IV. Maliyet ve zaman açısından ekonomik olma
Yukanda verilen bilgilerden hangileri araç gereç kullanırken dikkat edilecek nitelikler arasında gösterilebilir?
A | I ve IV |
B | I ve II |
C | I, II ve II |
D | I, II, III ve IV |
E | II ve III |
Soru 68 |
Kanser hastalığının günümüzde sıkça ortaya çıkması konusunda bireyleri bilgilendirmek isteyen Mehmet Bey, bu konuda çalışıp hazırlanarak, bilgisi olan diğer uzmanlar karşısında yaptığı çalışmayı sunmuştur.
Mehmet Bey’in yaptığı çalışmayı sunarken uyguladığı öğretim tekniği aşağıdakilerden hangisidir?
A | Zıt panel |
B | Kollegyum |
C | Kartopu |
D | Seminer |
E | Panel |
Soru 69 |
Gelişimsel rehberlik yaklaşımı ile aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
A | Öğretimin bir parçasıdır. |
B | Yaratıcı ve esnektir. |
C | Anlık problemlerin çözümü ile ilgilenir. |
D | Her öğrencinin ihtiyacını dikkate alır. |
E | Belli bir amaç yönelimlidir. |
Soru 70 |
Değiştirilmesi ve geliştirilmesi en zor olandan en kolay olana doğru hedef alanı sıralanması aşağıdakilerden hangisinde doğru olarak verilmiştir?
A | Bilişsel - Psikomotor - Duyuşsal |
B | Duyuşsal - Bilişsel - Psikomotor |
C | Psikomotor - Bilişsel - Duyuşsal |
D | Duyuşsal - Psikomotor - Bilişsel |
E | Bilişsel - Duyuşsal - Psikomotor |
Soru 71 |
İlkokul 4 . sınıf Türkçe öğretmeni Seda Hanım "Okuduğunu Anlama" konusunda, öğrencilerin süreçte yapacaklan etkinlikleri, öğretim programında yer alan hedef ve davranışlara göre düzenlemiştir.
Verilen bilgilerden hareketle Seda Öğretmenin aşağıdaki ilkelerden hangisini kullandığı söylenebilir?
A | Hedefe görelik |
B | Öğrenci düzeyine uygunluk |
C | Anlamlılık |
D | Öğrenciye görelik |
E | Transfer edebilme |
Soru 72 |
Son yıllarda akıllı telefonların kullanımt ile bebek bekleyen anne adaylarının eskiye oranla daha fazla radyasyona maruz kaldığı ortaya konulmaktadır. Hamilelik boyunca akıllı telefon kullanımından kaynaklanan radyasyon, anne kamındaki bebekte zihinsel ve fiziksel pek çok hasarı tetiklemektedir.
Bu durum gelişim psikolojisi açısından hangi kavramla en iyi açıklanır?
A | Kalıtım |
B | Çevre |
C | Bölük etkisi |
D | Tarihsel zaman |
E | Kritik dönem |
Soru 73 |
Beş duyunun öğrenme üzerinde doğrudan etkisi vardır.
Buna göre, aşağıdaki bilgilerden hangisi yanlıştır?
A | Duyuların öğrenme özerindeki etkisi kişiden kişiye değişmez. |
B | İşitmenin öğrenme üzerindeki etkisi %11’dir. |
C | Koklamanın öğrenme üzerindeki etkisi %3,5 tir. |
D | Öğrenme sürecindeki en etkin duyumuz görmedir. |
E | Öğrenme üzerinde en az etkiye sahip duyumuz tatmadır. |
Soru 74 |
Freud'un psikoseksüel kişilik kuramına göre insan yaşamının ilk altı yılı sırasıyla aşağıdaki hangi dönemleri kapsamaktadır?
A | Oral - Anal - Fallik |
B | Oral - Anal - Gizil |
C | Oral - Fallik - Latent |
D | Oral - Latent - Fallik |
E | Oral - Anal - Genital |
Soru 75 |
Dersinde Türkiye’nin coğrafi konumunu anlatan Murat Öğretmen, ön sırada oturan Selin ve Seda’nın kendi aralarında konuştuklarını görmüştür. Öğrencilere herhangi bir tepki vermeden dersini İşlemeye devam eden Murat Öğretmen, davranışın devam ettiğini gözlemlemiştir.
Buna göre, davranışın devam ettiğini gören Murat Öğretmen, aşağıdaki yollardan hangisini tercih etmelidir?
A | Dersten sonra görüşme |
B | Görmezden gelme |
C | Sözlü uyarma |
D | Rehberlik servisine gönderme |
E | Göz teması kurma |
Soru 76 |
Aşağıdakilerden hangisi rehberlik ve psikolojik danışmanlığın ilkelerine uygun bir davranış değildir?
A | Özel gereksinimli öğrencilerini diğer öğrencileri gibi rehberliğe dâhil etmesi |
B | Meslek seçimi için gelen öğrencisine gerekli bilgileri sunup karan öğrenciye bırakması |
C | Diğer öğretmenlerden rehberlik hizmetleri için yardım istemesi |
D | Millî Eğitim Bakanlığının uygulama için gönderdiği bireyi tanıma tekniğine katılmayan öğrencilerin uygulamaya katılmadığını belirtmesi |
E | Aynı tür okulda uygulanan bir etkinliği kendi okulunda da aynen uygulaması |
Soru 77 |
Bir banka ekim ayı içerisinde kredi kartı ile en yüksek harcamayı yapan ilk beş müşterisini kasım ayında tatile göndermiştir.
Bu bankanın tatile göndereceği müşterileri belirlemekte kullandığı ölçüt türü aşağıdakilerden hangisidir?
A | Kriter referanslı |
B | Bağıl ölçüt |
C | Ölçüt dayanaklı |
D | Mutlak ölçüt |
E | Formatif ölçüt |
Soru 78 |
I. İş gücüne sağlanan eğitimin süresi kadar içeriğinin ve niteliğinin de göz önünde bulundurulması gerekmektedir.
II. Emeğin ve üretimin niteliğini artırarak bir toplumdaki eğitim düzeyinin yükselmesini sağlayabiliriz.
III. Eğitim ileriye dönük bir yatırım aracıdır.
IV. İnsanların değerleri olduğu gibi amaçları da vardır.
Yukarıda verilen bilgilerden hangileri ekonomik temel ile ilgilidir?
A | I, II ve III |
B | II, III ve IV |
C | II ve III |
D | I, II, III ve IV |
E | I ve II |
Soru 79 |
“Ak akçe kara gün içindir.” atasözünü anlayan bir kişinin hangi bilişsel dönem içerisinde yer aldığı kesinlikle söylenebilir?
A | Soyut işlemler |
B | İşlem öncesi |
C | Somut işlemler |
D | Duyusal - Motor |
E | Sezgisel dönem |
Soru 80 |
Çatışma çözme tekniklerini kullanmak isteyen Haşan Öğretmen, öğrencisi Çan’ın kaplumbağa olduğunu ifade etmiştir. Haşan Öğretmen'in "Peki hangi hayvan özelliği taşımak istersin?" sorusuna Can, “Ben geri çekilen değil, uzlaşan yani tilki olrnak istiyorum” demiştir.
Parçaya göre, Çan’a sunulması gereken işlevlerine göre rehberlik hizmeti aşağıdakiterden hangisidir?
A | Kişisel rehberlik |
B | Krize müdahale |
C | Yönelticilîk |
D | Uyum sağlayıcılık |
E | Tamamlayıcılık |
Ayrıca haftalık ve aylık en iyiler tablomuzda da yer bulabilirsiniz. Kayıt Ol Sınavı tamamlamak için butona tıklayınız, yanlışlarınız gösterilecektir. Sonuçları al.
Önceki Soru← |
Liste |
Sonraki Soru→ |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
31 | 32 | 33 | 34 | 35 |
36 | 37 | 38 | 39 | 40 |
41 | 42 | 43 | 44 | 45 |
46 | 47 | 48 | 49 | 50 |
51 | 52 | 53 | 54 | 55 |
56 | 57 | 58 | 59 | 60 |
61 | 62 | 63 | 64 | 65 |
66 | 67 | 68 | 69 | 70 |
71 | 72 | 73 | 74 | 75 |
76 | 77 | 78 | 79 | 80 |
Son |
KPSS Eğitim Bilimleri Deneme Sınavı online testimizde KPSS Eğitim Bilimleri bilgilerinizi pekiştireceğiniz, kendinizi deneyebileceğiniz yeni müfredat soruları ve cevapları yer almaktadır. KPSS Eğitim Bilimleri test çöz ve sınav sonunda doğrularını ve yanlışlarını analiz et.
- Kategori KPSS Eğitim Bilimleri
- Soru / Süre 80 Soru / 110 Dakika
- Zorluk Derecesi Orta
- Eklenme Tarihi 30 Ağustos 2021
Bir cevap yazın