KPSS Türkçe Deneme Sınavı 4
KPSS Türkçe Deneme Sınavı 4
KPSS Türkçe Deneme Sınavı 4 adlı sınavı tamamladınız.
Bu sınavda %%TOTAL%% sorudan,
Doğru cevap sayınız: %%SCORE%%
Yanlış cevap sayınız: %%WRONG_ANSWERS%%
Hakkınızdaki düşüncemiz %%RATING%%
Soru 1 |
(I) Sahnenin tozunu ilk yuttuğunda çocuk denecek yaşlardaydı ve o günden bu yana inmedi sahneden. (II) Tiyatroda oyunculuk dışında oyun yazarlığı, yönetmenlik, çevirmenlik uğraşları da oldu. (III) Tiyatro dünyamızın en kıdemlilerinden, en renkli kişiliklerinden biri olan, seyircisiyle müthiş bir iletişim kurabilen bu yetenekli sanatçının ilgi alanı, tiyatroyla sınırlı kalmıyor. (IV) Güncel konular üzerine yazdığı yazılarıyla düşüncelerini, eleştirilerini okurlarıyla paylaşıyor. (V) O, aynı zamanda bir konuşma, bir anlatım ustası. (VI) Anlatanla dinleyeni, okuyucu ile seyirciyi bir araya getiren bir usta.
Bu parça iki paragrafa ayrılmak istense ikinci paragraf numaralandırılmış cümlelerden hangisiyle başlar?
A | IV |
B | II |
C | VI |
D | V |
E | III |
Soru 2 |
Bazı eleştirmenlere göre şiirde öz . (I) anlatımdan
önemliymiş ... (II) Gel de buna cevap verme şimdi ! (III)
Madem konu bu kadar önemli . (IV) neden herkes şair
olamıyor ? (V)
Bu parçada numaralandırılmış noktalama işaretlerinden hangisi yanlış kullanılmıştır?
A | IV |
B | V |
C | III |
D | I |
E | II |
Soru 3 |
Aşağıdaki cümlelerden hangisinde ek eylem kullanılmamıştır?
A | Sanatçı, yaratabilmek için devrinin duygularından esinlenmek zorundadır. |
B | Sanat ürünlerinin güzelliğinin kişiden kişiye değiştiği görüşünü kimse yadsıyamaz. |
C | Geniş halk yığınlarının beğenip yücelttiği eserler gerçek anlamda yetkin sanat ürünleridir. |
D | Okunmak için yazmadığını ileri süren romancı ya çok garip bir yaratık ya da bir yalancıdır. |
E | Halkın bir eseri beğenmesi, onda kendi duygularının ifadesini bulması demektir. |
Soru 4 |
23-24. sorulan aşağıdaki parçaya göre cevaplayınız.
Gençler, yazdıkları romanlarda kendi ruhlarının kör düğümlerini yine kendileri çözmeye uğraşırlarsa hayal tarafı ayıklanmak şartıyla bu tahlillerden doğru sonuçlar çıkarılabilir. Fakat ilk gençlik devresi feveran çağı olduğu için tahlili roman kabiliyetinin üremesine pek az müsaittir ve bundan ziyade şiir ve hikâye gibi daha kısa, koyu ve mürekkep ifade araçlarını tercih ettirir.
Bu paragrafta asıl anlatılmak istenen aşağıdakilerden hangisidir?
A | Roman tahlillerinde doğru sonuca ulaşmak gereklidir. |
B | Gençler şiir ve hikâye tahlili yapmamalıdır. |
C | Gençler şiirin ve öyküyü romandan daha çok sevmelidir. |
D | Gençliğin ilk dönemleri. roman yazmak için yeterli bir olgunluk çağı değildir. |
E | Gençler kendi romanlarını kendileri tahlil etmelidirler. |
Soru 5 |
25-26. soruları aşağıdaki parçaya göre cevaplayınız.
Dilimizin yalınlaşmaya, düzeltilmeye ve kanaatime göre Arapça ve Farsçadan olabildiğince uzaklaşmaya asıl Türkçeye yaklaşmaya gereksinmesi vardır. Dahası içerdiği duygular ve düşüncelerle birleştirilemeyen Farsça sıfat tamlamalarıyla art arda gelen ad tamlamalarına da rastlanıyor. Buna karşın umarız yeni edebiyatçılarımız, bu noktaları da gözden uzak tutmayarak Avrupa'nın yazınsal yapıtlarını örnek almakla birlikte öykünmeden çekinerek olabildiğince yalın Türkçe yazmaya çaba harcayarak yazım konusunda da asıl kural ve kök bağlantılarından çok fazla ayrılmamaya çalışacaklardır.
Bu parçada altı çizili sözle verilmek istenen anlam aşağıdaki cümlelerden hangisinde vardır?
A | Farklı zenginlikleri de içinde barındırarak zengin bir içerikle sanatsal bir anlatıma oldukça fazla yer vermektedir. |
B | Olguların önermeleri ispatlayamayacağı ve mantığın hiçbir yanılgıya düşmeden teorinin içeriğini artıramayacağı gündeme gelince bütün teorilerin eşit seviyede ispatlanamaz oldukları kanısı yayılmıştır. |
C | Olguların önermeleri ispatlayacağı gündeme gelince bütün teorilerin eşit seviyede ispatlanamaz oldukları kanısı yayılmıştır. |
D | Son derece zengin, renkli bir şiir evrenine sahip olan Cemal Süreya'nın dizelerinde modern çağın dikkatli okurunu heyecanlandıracak girift bir yapı vardır. |
E | Türk geleneksel şiirinin esintilerine yeni ses ve biçimler eklediği, aruzu özgün bir şekilde kullandığı kabul edilen şairin pürüzsüz bir şiir dili vardır. |
Soru 6 |
I. Usta eleştirmen yaptığı her eleştiride uygun bir dil kullanmayı bilmiştir.
II. Bu eleştirmenin şimdiye kadar yaptığı bütün eleştirilen, bir eleştirmen arkadaşı geçen ay kitaplaştırarak okuyucularla buluşturmuştur.
Bu iki cümlenin anlamca doğru birleştirilmiş hali aşağıdakilerden hangisidir?
A | Yaptığı bütün eleştirileri eleştirmen bir arkadaşı tarafından geçen ay kitap hâline getirilerek okuyucularla buluşturulan usta eleştirmen, her şiirinde uygun bir dil kullanmıştır. |
B | Başka bir eleştirmen tarafından geçen ay kitap hâline getirilen usta eleştirmenin bütün eleştirilerinin dili gayet uygundur. |
C | Usta eleştirmenin bütün eleştirileri uygun dille yapıldığı için başka bir eleştirmen tarafından kitap hâline getirilmiştir. |
D | Yaptığı bütün eleştirileri eleştirmen bir arkadaşı tarafından geçen ay kitap hâline getirilerek okuyucularla buluşturulan usta eleştirmen, her eleştirisinde uygun bir dil kullanmıştır. |
E | Bütün eleştirilerinde uygun bir dil kullanan usta eleştirmenin bütün eleştirileri, eleştirmen bir arkadaşı tarafından kitap hâline getirilerek okuyuculara sunulmuştur. |
Soru 7 |
FinlandiyalI tarihi roman yazarı Mika Waltarinin 1935 te yayımladığı, pek de popüler kabul edilmeyecek, yalın bir dille yazdığı ve edebi niteliklere sahip romanı ‘ Suun lllusıom", iki yıl önce bir yayınevi tarafından yemden basılınca beklenmeyen bir durum yaşandı ve roman pek çok ülkede ’çoksalar’ oluverdi. Yayıncıların ve eleştırmenlenn beklemediği bu geç gelen şöhreti çeşitli nedenlere bağlamak mümkün elbette fakat edebiyatta fark edilmenin bir kuralı olduğunu söylemek zor. Kimileri bunu biraz talihli olmaya bağlasa da günümüz okurunun beklentılennı tam kestirememenin zorluğu, bir kitabın başarısını görmeyi engelliyor.
Bu parçada söz konusu romanın çok satması aşağıdakilerden hangisine bağlanmıştır?
A | Çağdaş okurun isteklerim karşılamasına |
B | Edebi yönünün kuvvetli olmasına |
C | Yalın bir dille yazılmasına |
D | Toplumsal konulara değinmesine |
E | Tarihi konulardan söz etmesine |
Soru 8 |
Kendi yaptığı maymuncukla tüm güçlük kapılarını zorlayan biri, bir süre sonra maymuncuğu kullanabilmek için kilit yapımına geçer.
Parçada bahsi geçen kişinin kilit yapmaya başlaması aşağıdaki yorumlardan hangisiyle açıklanabilir?
A | Objektifliğini yitirmiştir. |
B | Hakikatin bilgisine ulaşmıştır. |
C | Aracı amaç haline getirmiştir. |
D | Deneysel yöntemler kullanmaktadır. |
E | Eylemlerinin temelinde yararlılık ilkesi vardır. |
Soru 9 |
(I) Denemede öğretici olmak yetmez, bir de denemecilerin üslupçu olmaları, dilin bütün inceliklerinden yararlanabilmeleri gerekir. (II) Denilebilir ki deneme, şiirden sonra, daha doğrusu şiirle birlikte, az sözle çok söyleme sanatıdır, (III) Bunu en ustaca yürüten denemecilerin başında Ahmet Haşim gösterilebilir. (IV) Haşim, denemelerini bir kuyumcu gibi işler. (V) Onun yazdıklarından bir tek sözcük çıkaramayacağınız gibi onlara bir tek sözcük de katamazsınız.
Yukarıda numaralandırılmış cümlelerden hangisinde bileşik sözcük kullanılmamıştır?
A | V |
B | III |
C | II |
D | IV |
E | I |
Soru 10 |
Eserlerinin konularını İstanbul'dan ve yakın çevreden seçen sanatçı, sade bir dille yazdığı hikâye ve romanlarıyla tanınmıştır. Türk edebiyatında natüralizmin öncüsü kabul edilen yazar, ‘ Sanat, halk içindir ' anlayışını benimsemiştir. Romanlarında olayın akışını durdurup bu olayları ortaya çıkaran etkenleri anlatır, felsefi görüşlere dalar, konu bütünlüğünü bozan ayrıntılar verir okurlarına Yaşadığı dönemin toplumsal bozukluğu, en büyük sorunu kabul edilen yanlış Batılılaşma konusunu eserlerinde etraflıca işlemiştir.
Bu parçada sözü edilen sanatçıyla ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
A | Eserlerinde halkın özelliklenni özenle işler. |
B | Olaylara yol açan nedenleri araştırır. |
C | Sosyal olaylar pek fazla ilgisini çekmez. |
D | Dönemindeki bazı sorunları detaylı anlatır. |
E | Halkın zevk ve dilini dikkate alarak yazar. |
Soru 11 |
Yaşar Kemal hayattayken ‘Yaşayan en büyük yazarımız kim?‘ sorusu kimsenin aklına gelmezdi. Ölümünün ardından bunu düşünmek bile Yaşar Kemal'in edebiyatımızda nasıl bir zirve olduğunu gösteriyor. Farklı edebi tavırlarda ki okur ve yazarların üzerinde bu kadar uzlaştığı isim azdır Bir tek Fazıl Hüsnü Dağlarca geliyor akla. Büyük şairler ve yazarlar hakkında ki sessiz uzlaşı onun için de geçerliydi Dağlarca nasıl bütün bir Cumhuriyet Dönemi şiiri demekse, Yaşar Kemal de Cumhuriyet Dönemi romanıydı ‘Son büyük destancı’ nitelemesi arkasından sık kullanıldı kı bu hiç de abartılı bir niteleme değildir Bu yüzden Yaşar Kemal'in ölümüyle beraber bir çağ kapandı, denebilir.
Bu parçada aşağıdakilerden hangisine değinilmemiştir?
A | Cumhuriyet Dönemi romanının İçe kapanık bir özellik taşıdığına |
B | Şiir alanında Dağlarca'nın iyi bir ününün olduğuna |
C | Farklı düşüncelere ait okur ve yazariann Yaşar Kemal hakkında fıkır birliği sağladığına |
D | Bazı yazarlarımızın yaşarken kıymetinin bilinmediğine |
E | Yaşar Kemal'in ölümüyle destansı anlatım tarzının sona erdiğine |
Soru 12 |
23-24. sorulan aşağıdaki parçaya göre cevaplayınız.
Gençler, yazdıkları romanlarda kendi ruhlarının kör düğümlerini yine kendileri çözmeye uğraşırlarsa hayal tarafı ayıklanmak şartıyla bu tahlillerden doğru sonuçlar çıkarılabilir. Fakat ilk gençlik devresi feveran çağı olduğu için tahlili roman kabiliyetinin üremesine pek az müsaittir ve bundan ziyade şiir ve hikâye gibi daha kısa, koyu ve mürekkep ifade araçlarını tercih ettirir.
Bu parçada altı çizili sözle şiir ve hikâyenin hangi özelliği vurgulanmaktadır?
A | Coşkulu duyguları aktarabilecek dinamikliğe sahip olmaları |
B | Kolay yazılabilir ve kısa olmaları |
C | Herkese hitap eden bir dile sahip olmaları |
D | Yoğun anlatımlı ve bünyelerinde birden çok unsur barındırmaları |
E | Hayalet unsurlara daha rahat yer verilebilecek potansiyel taşımaları |
Soru 13 |
Şairin şiirlerinde aşk ve devrim ön plandadır. Aşk, belki de alaya alınmayan, şairi devrim kadar heyecanlandıran bir duygudur. Evren, Yelken, Yapraklar, Şiir Sanatı dergilerinde yayımlanan şiirleriyle tanındı 1965'ten sonra, Halkın Dostları dergisinde çıkan şiirleriyle toplumcu özü öne alan bir şair diye ünlendi. İmgeci şiiri küçümseyip yalın ve toplumcu şiire geçmeyi bildi ve siyasal düşüncenin şiirde eritilmesini amaçladı.
Bu parçada aşağıdaki ses olaylarından hangisi yoktur?
A | Ünsüz yumuşaması |
B | Ünlü daralması |
C | Ünlü düşmesi |
D | Ünsüz benzeşmesi |
E | Ünsüz düşmesi |
Soru 14 |
Sanat, sanatçıların tekelinde değildir. — Nitekim okuma yazma bilmeyen bir ninenin söylediği manide. anlattığı masalda ayrı bir estetik ve güzellik vardır. Konuşma sırasında etkileyici ifadeler kullanmak da sanatsallıkla açıklanabilir. Bazı sanatçıların bu insanları küçümsemesini ise hiç anlayamıyorum.
Bu parçada boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisinin getirilmesi en uygundur?
A | Sanatçı olmayanlar da dili sanatsal bir şekilde kullanabilir. |
B | Sanatçıların kişisel anlayışla eser vermesi sanatı olumsuz yönde etkilemez. |
C | Söz sanatlarını herkes yeri geldikçe kullanabilir. |
D | Sanata ilgi duymak, az çok kültürlü biri olmayı gerektirir. |
E | Herkes sanata az çok ilgi duyar. |
Soru 15 |
(I) Okuma, tutkuların en soylusudur. (II) Ekmek nasıl bedeni beslerse o da öyle ruhu besler (ili) Bir yazar, okuma için “tatlı tatlı kendinden geçme’ demiştir. (IV) Büyük yazarlar ömürlerinin yarısını okumakla geçirmişlerdir. (V) Bir başka yazar da ‘Çeyrek saatlik bir okumanın gideremediği kederim olmamıştır' der
Yukarıda numaralandırılmış cümlelerin hangisinin yükleminde çatı özelliği aranmaz?
A | III |
B | V |
C | I |
D | II |
E | IV |
Soru 16 |
Daha çok, her biri birer öykü anlatan kadın yüzleri ile tanınan Fikret Mualla, Türk resminin sıra dışı ressamlarından biridir. İmgenin, zihinde tasarlanan ve gerçekleşmesi arzulanan bir yanılsama olduğunu bilen tüm ressamlar gibi, Fikret Mualla da varoluşunu keskin bir gözlem ve hayal gücü birlikteliğine adar. Bir imge avcısı olarak kendi zamanını bir sismograf titizliğiyle kaydeder, görünüş dünyasını fazlalıklarından arındırır, resmin sembolik bir yeterlilik taşıyacağına inanır.
Bu parçadan hareketle bahsi geçen ressamla ilgili aşağıdaki yargılardan hangisine ulaşılabilir?
A | Portreleri, resim anlayışındaki dönüşümlerini aktarmaktadır. |
B | Son dönem resimleri portrelerinden daha çok ilgi toplamaktadır. |
C | Sanatının bel kemiğini, katıksız bir gerçekçilik oluşturmaktadır. |
D | Portrelerinde gerçekle düşseli birleştirmeye çalışmaktadır. |
E | Sürrealist çalışmalarıyla tanınmaktadır. |
Soru 17 |
Seslerin ve harflerin yan yana gelerek kelimeleri oluşturması, sonra o kelimelerin insan denen varlığın bütün ruhunu aydınlatıveren sihirli anlamlara, cümlelere dönüşüp duyguları, dilekleri, özlemleri seslendirmesi başlı başına mucizevi bir şey olmalıdır, işte sözlükler, iki kapakları arasında bu mucizevi hadisenin hamurunu saklarlar.
Bu parçadaki altı çizili sözün, sözlükler ile ilgili anlatmak istediği aşağıdakilerden hangisidir?
A | Hayatın her alanından yararlanıldığı |
B | Konuşmanın temelini oluşturduğu |
C | Bazı şaşırtıcı yönlerinin bulunduğu |
D | Kelimelerin anlamını barındırdığı |
E | Olağanüstü oluşumun özünü tuttuğu |
Soru 18 |
27-30. soruları aşağıdaki bilgilere göre birbirinden bağımsız olarak cevaplayınız.
Bir üniversitenin müzik bölümünde okuyan Aylin, Bora, Cüneyt, Didem ve Efşan adlı öğrenciler yaylı enstrümanlardan keman ve çello; üflemeli enstrümanlardan yan flüt ve ney gibi müzik aletlerinin kullanabilmektedir. Öğrencilerin hangi müzik aletini kullandıkları ile ilgili kimi bilgiler şu şekildedir:
* Aylin yan flüt çalabilmekte ancak çello çalamamaktadır.
* Cüneyt yaylı enstrüman kullanmamaktadır.
* Cüneyt'in çalabildiği en az bir enstrüman vardır.
* Bora ve Didem üflemeli enstrümanların ikisini de kullanabilmektedir.
* Her enstrümanı kullanan kişi sayısı aynıdır.
Buna göre,
I. Aylin,
II. Bora,
III. Efşan
kişilerinden hangileri en az üç enstrüman çalabilmektedir?
A | I ve II |
B | Yalnız II |
C | Yalnız I |
D | I, II ve III |
E | II ve III |
Soru 19 |
(I) Dış kapının kemeri altından Taç Mahal'e bakıyoruz. (II) Servili bir su kanalının sonunda onun klasik olduğu kadar esrarlı güzelliği ve bilhassa hatırası bizi kendine doğru çekiyor. (III) Geniş bir mermer taraça ortasında büyük bir kubbe ve yanında daha küçük kubbeler... (IV) Oranlarında o kadar ahenk var ki uzaktan görünen hafifliği, yaklaştıkça bir ihtişam manasına bürünür. (V) Kapı eşiğinde ise ulu ve baş döndürücü bir heybet alır.
Bu parçada numaralandırılmış cümlelerden hangisinde bir deyim, sıfat görevinde kullanılmıştır?
A | I |
B | IV |
C | V |
D | II |
E | III |
Soru 20 |
Aşağıdaki altı çizili sözcüklerden hangisinin yazımında yanlışlık yapılmıştır?
A | Türkiye zengin yer altı kaynaklarına sahip bir ülke olarak dünyada önemli madenlerin rezervlerini bulundurmaktadır. |
B | Meteoroit ile gök taşı, aynı kavrama karşılık gelmektedir, meteor ise yüksek hızlarda atmosfere girerek yanan meteoroitlerdir. |
C | Sevdiğimiz insanlara gösterdiğimiz güler vüzü bizi seven insanlara da göstermeliyiz |
D | Beş duyumuz aracılığıyla bizleri harekete geçiren olayların yüzde 90'ından fazlası biline altıyla algılanır. |
E | Dünya'nın herhangi bir şekilde iki yarım küreye bölünmesi pek çok matematiksel hesaplamayı kolaylaştırmaktadır. |
Soru 21 |
I Büyük Fransız şair ve düşünce adamı Valery, aslanın vücudu yediği şeylerden oluşur, der; bu fikir fertlerin kültür hayatına olduğu kadar milli kültür sahasına da uygundur.
II. Dünya ve Türk tarihinde yabancı kültürleri benimsemek yüzünden yok olan devletler vardır.
III. Fakat aslan yediği bütün hayvanları vücuduna dağıtır, insanlar ve toplumlar da öyledir
IV. Her fert dışarıdan kendi bünyesine uygun olanları seçer, bu bakımdan seçilenler son derece önemlidir.
V. Nasıl hayvanlar ve insanlar bünyelerine uygun olmayan gıdaları alınca rahatsızlanır, hastalanır hatta ölürlerse milli varlığa uygun olmayan yabancı kültürler de milletleri öldürebilir.
VI. Nasıl ki bir fert maddi ve manevi şahsiyetini dışarıdan aldığı gıdalarla geliştirebilirse milletler de öyledir.
Bu parçada numaralandırılmış cümlelerin anlamlı bir bütün oluşturabilmesi için hangilerinin birbriyle yer değiştirmesi gerekir?
A | I ve IV |
B | III ve VI |
C | II ve VI |
D | II ve V |
E | IV ve V |
Soru 22 |
27-30. soruları aşağıdaki bilgilere göre birbirinden bağımsız olarak cevaplayınız.
Bir üniversitenin müzik bölümünde okuyan Aylin, Bora, Cüneyt, Didem ve Efşan adlı öğrenciler yaylı enstrümanlardan keman ve çello; üflemeli enstrümanlardan yan flüt ve ney gibi müzik aletlerinin kullanabilmektedir. Öğrencilerin hangi müzik aletini kullandıkları ile ilgili kimi bilgiler şu şekildedir:
* Aylin yan flüt çalabilmekte ancak çello çalamamaktadır.
* Cüneyt yaylı enstrüman kullanmamaktadır.
* Cüneyt'in çalabildiği en az bir enstrüman vardır.
* Bora ve Didem üflemeli enstrümanların ikisini de kullanabilmektedir.
* Her enstrümanı kullanan kişi sayısı aynıdır.
Bu bilgilere göre aşağıdakilerden hangisi kesin olarak yanlıştır?
A | Cüneyt üflemeli enstrümanların ikisini de çalamamaktadır. |
B | Aylin yaylı enstrümanların ikisini de çalamamaktadır. |
C | Bora yaylı enstrümanların ikisini de çalabilmektedir. |
D | Efşan üflemeli enstrümanların ikisini de çalamamaktadır. |
E | Didem üflemeli enstrümanların ikisini de çalabilmektedir. |
Soru 23 |
Bazı kitaplar vardır, elinize aldığınızda adeta zaman durur, ilerlemez Kıvranır durursunuz, bitmez, bir türlü Ne bir zevk alırsınız ne size hitap eden
bir yön vardır Anlamıyorum ben bazı yazarları mademki bir kitap yazıyorsunuz biraz özen gösterin yazdıklarınıza, ûyle bir anlatın kı anlatımınız kimseye benzemesin. Ha bir de şuna sinir oluyorum yazarın biri çıkıp şöyle bir cümle kuruyor: ‘Sizin de vurgulamış olduğunuz gibi. " Yahu cümleyi ne diye uzatıyorsun? ‘ Sizin de vurguladığınız gibi...", diye başlasan ne kaybedersin? Yazarlığında bir eksiklik mi olur? Yoksa yazdıkların az mı okunur?
Yukarıdaki parçada yazarların anlatımlarıyla ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi eleştirilmemiştir?
A | Etkileyiciliğe dikkat edilmemesi |
B | Akıcılığa dikkat edilmemesi |
C | Özgünlüğe dikkat edilmemesi |
D | Yalınlığa özen gösterilmemesi |
E | Duruluğa dikkat edilmemesi |
Soru 24 |
Eğitimli, öğrenimli insanlar, kitapların içindekileri okuyanlardır. Düşünürler, dâhiler ve dünyayı aydınlatıp insan soyunun ilerlemesine katkıda bulunmuş olanlar ise doğrudan tabiat katından yararlananlardır. Çünkü ancak onlar, kendilerine vergi kişisel özelliklenyle yeni şeyler keşfedip insanlığın medeniyet duvarına yeni bir tuğla koyabilir.
Bu parçadan çıkarılabilecek sonuçlar arasında aşağıdakilerden hangisi yoktur?
A | Bilgi, bilim ve deneyim bir araya gelirse ilerlemenin kapısı aralanmış olur. |
B | Düşünürler ve dâhiler, eğitim ve öğrenim yoluyla edinilen bilgilerle yetinmezler. |
C | Eğitim ve öğrenim yoluyla yalnızca var olan bilgilere ulaşılabilir. |
D | İnsanoğlu, bugünkü uygarlık seviyesine yetenekli insanların buluşlarıyla gelmişlerdir. |
E | Doğanın sırlarını kendi doğal yetenekleriyle keşfedenler, ilerlemenin mimarlarıdır. |
Soru 25 |
27-30. soruları aşağıdaki bilgilere göre birbirinden bağımsız olarak cevaplayınız.
Bir üniversitenin müzik bölümünde okuyan Aylin, Bora, Cüneyt, Didem ve Efşan adlı öğrenciler yaylı enstrümanlardan keman ve çello; üflemeli enstrümanlardan yan flüt ve ney gibi müzik aletlerinin kullanabilmektedir. Öğrencilerin hangi müzik aletini kullandıkları ile ilgili kimi bilgiler şu şekildedir:
* Aylin yan flüt çalabilmekte ancak çello çalamamaktadır.
* Cüneyt yaylı enstrüman kullanmamaktadır.
* Cüneyt'in çalabildiği en az bir enstrüman vardır.
* Bora ve Didem üflemeli enstrümanların ikisini de kullanabilmektedir.
* Her enstrümanı kullanan kişi sayısı aynıdır.
Buna göre,
I. Aylin,
II. Cüneyt,
III Efşan
kişilerinden hangileri ney çalabilmektedir?
A | Yalnız I |
B | Yalnız II |
C | II ve III |
D | I. II ve III |
E | I ve II |
Soru 26 |
Üniversite yalnızca — değil, aynı zamanda — gelişme olanağı bulduğu bir ortam olmalıdır. Aksi takdirde estetik duyarlılıktan uzak, kültürel yönden fakir bir toplumun ortaya çıkma tehlikesi doğar.
Bu parçada boş bırakılan yerlere sırasıyla aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?
A | ders verilen binalar topluluğu - sosyal ortamların |
B | kültürel etkinliklerin yapıldığı bir ortam - asıl gayesi olan bilimin |
C | pozitif bilimlerin icra edildiği bir yer - alternatif ilimlerin |
D | araştırma yapılan ve bilim üretilen bir yer • kültür ve sanatın |
E | fen alanlarının öğretildiği bir yer - beşeri bilimlerin de |
Soru 27 |
25-26. soruları aşağıdaki parçaya göre cevaplayınız.
Dilimizin yalınlaşmaya, düzeltilmeye ve kanaatime göre Arapça ve Farsçadan olabildiğince uzaklaşmaya asıl Türkçeye yaklaşmaya gereksinmesi vardır. Dahası içerdiği duygular ve düşüncelerle birleştirilemeyen Farsça sıfat tamlamalarıyla art arda gelen ad tamlamalarına da rastlanıyor. Buna karşın umarız yeni edebiyatçılarımız, bu noktaları da gözden uzak tutmayarak Avrupa'nın yazınsal yapıtlarını örnek almakla birlikte öykünmeden çekinerek olabildiğince yalın Türkçe yazmaya çaba harcayarak yazım konusunda da asıl kural ve kök bağlantılarından çok fazla ayrılmamaya çalışacaklardır.
Bu parçada anlatılanlardan aşağıdakilerden hangisi çıkarılamaz?
A | Yazım kuralları konusunda sözcüklerin kökü dikkate alınmalıdır. |
B | Dilimiz, Arapça ve Farsçanın etkisindedir. |
C | Söz sanatlarından abartmalardan mecazlardan uzak durulmalıdır. |
D | Batı edebiyatı örnek alınırken taklitçilikten uzak durulmalıdır. |
E | Yeni edebiyatçılar, Farsça tamlama kullanmamışlardır. |
Soru 28 |
(I) Yaşar Kemal romanlarında, olaylar genellikle Çukurova’da geçer. (II) Zenginlerini toprak ağalarının halk üzerindeki baskı ve zulümleri dile getirilir. (III) Köyün ve köylülerin sorunları en ince ayrıntılarıyla ortaya konur. (IV) Köylüler genellikle ağaların tarlalarında çok düşük ücretlerle çalıştırılır ve genellikle de paralarını alamaz. (V) Köyden ayrılmak ve başka yerlere de gitmek yasaktır. (VI) Yaşar Kemal, olayları öyle canlı ve akıcı anlatır ki romanı okurken o köylülerin yaşadıklarını iliklerinize kadar hissedersiniz. (VII) Yaşar Kemal, köylüleri mazlum, ağaları ise zalim olarak gösterir eserlerinde. (VIII) Bunun nedeni de onun sosyalist dünya görüşünü anlatabilmek için roman ve hikâyeleri bir araç olarak görmesidir.
Bu parçada numaralandırılmış cümlelerin hangisi düşüncenin akışını bozmaktadır?
A | V |
B | IV |
C | VII |
D | III |
E | VI |
Soru 29 |
27-30. soruları aşağıdaki bilgilere göre birbirinden bağımsız olarak cevaplayınız.
Bir üniversitenin müzik bölümünde okuyan Aylin, Bora, Cüneyt, Didem ve Efşan adlı öğrenciler yaylı enstrümanlardan keman ve çello; üflemeli enstrümanlardan yan flüt ve ney gibi müzik aletlerinin kullanabilmektedir. Öğrencilerin hangi müzik aletini kullandıkları ile ilgili kimi bilgiler şu şekildedir:
* Aylin yan flüt çalabilmekte ancak çello çalamamaktadır.
* Cüneyt yaylı enstrüman kullanmamaktadır.
* Cüneyt'in çalabildiği en az bir enstrüman vardır.
* Bora ve Didem üflemeli enstrümanların ikisini de kullanabilmektedir.
* Her enstrümanı kullanan kişi sayısı aynıdır.
Didem'in toplam üç enstrüman kullanabildiği biliniyorsa aşağıdakilerden hangisi doğrudur?
A | Efşan, keman çalabilmektedir. |
B | Cüneyt, yan flüt çalabilmektedir. |
C | Cüneyt, keman çalabilmektedir. |
D | Aylin, ney çalabilmektedir. |
E | Bora, keman çalamamaktadır. |
Soru 30 |
Türkiye'deki acil servislerin en önemli sorunu aşırı yoğun olması Geçen yıl 110 milyondan (azla kişi acil servislere başvurdu. Türkiye Acil Tıp Demeği Başkanı Prof. Dr. Yıldıray Çete, acil başvurusunun nüfusu geçtiğini belirterek bunun da hizmet kalitesini olumsuz etkilediğini söyledi. ‘ Dünyada acil servis başvuru oranı nüfusundan daha fazla başka bir ülke yok ' diyen Çete ‘ Örneğin ben, acile yakınını getirmiş, ondan 10 dakika sonra da kendisine gınş yapmış hasta görüyorum Nedenini sorduğumda ‘Gelmişken bir baktırayım' diyor Acil servisin amacının bu olmadığını halkımız öğrenmeli ' dedi.
Bu parçaya göre acil servislerin hizmet kalitesi nasıl artırılabilir?
A | Acil servis çalışanlarının çalışma koşullarını iyileştirerek |
B | Acil servislerde çalışan personel sayısını arttırarak |
C | Acil servislere hangi durumda başvurulacağı konusunda insanları bilinçlendirerek |
D | Acil servisleri teknik donanım açısından zenginleştirerek |
E | Acil servislere başvuran hasta sayısını kısıtlayarak |
Ayrıca haftalık ve aylık en iyiler tablomuzda da yer bulabilirsiniz. Kayıt Ol Sınavı tamamlamak için butona tıklayınız, yanlışlarınız gösterilecektir. Sonuçları al.
Önceki Soru← |
Liste |
Sonraki Soru→ |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
Son |
KPSS Türkçe Deneme Sınavı 4 online testimizde KPSS Türkçe bilgilerinizi pekiştireceğiniz, kendinizi deneyebileceğiniz yeni müfredat soruları ve cevapları yer almaktadır. KPSS Türkçe test çöz ve sınav sonunda doğrularını ve yanlışlarını analiz et.
- Kategori KPSS Türkçe
- Soru / Süre 30 Soru / 60 Dakika
- Zorluk Derecesi
- Eklenme Tarihi 4 Ekim 2021
Bayağı Kötüydü sınav bölüm gibi puuuuu 🖕